זירת טד





לאחר שלוש שנים בתוכנית ה"חדשה" וכתיבת העבודה המסכמת אני חושבת ששיטה זו של עבודה עדיפה על פני מבחן בגלל כמה סיבות. מבחינתי הסיבה הראשונה והחשובה שבהן היא זה נותן לתלמיד אופציה לבחור את הנושא שמעניין אותו משמע התלמיד בוחר על מה הוא הולך לכתוב עבודה וכאשר תלמיד מקבל בחירה כזו זה נותן לו יותר מוטיבציה לכתוב את העבודה ולהעמיק בנושא עד כמה שהוא רק יכול כי הוא באמת אוהב את הנושא.

שיטה זו לימדה אותי מיומנות רבות באופן עבודתי על מחשב, למדתי איך לנצל את הכלים הטכנולוגים המוצעים לי וליישם אותם בעבודות שלי במהלך השנים. למדתי איך לכתוב ולנסח עבודות ברמה גבוהה,איך לתמצת מאמרים ואיך להבין את החומר באמת ולא רק לשנן אותו.

כאשר הציגו בפנינו את העבודה בכיתה נורא שמחתי על החופש בחירה שניתן לי ולכן הייתה בי יותר התלהבות לקראת העבודה מאשר אם היו מחליטים בשבילי איזה נושא לחקור.
אבל כמו בכל דבר בחיים גם במהלך העבודה נתקלתי במספר קשיים.
הראשון שבהם הוא שלא היה מספיק שעות עבודה בכיתה יחד עם המורים. ולפעמים יש מקרים שאתה לא יכול להמשיך לבד בבית כי אין לך את האמצעים המתאימים.
השני הוא שלא תמיד מצאתי מספיק מקורות מידע ולפעמים פחדתי שהחוסר במקורות ישפיע על איכות העבודה שלי. 

אבל למרות הקשיים אני עדיין חושבת ששיטה זו עדיפה על השיטה ה"ישנה" כי היא באמת יותר מלמדת,משכילה,מהנה ועוזרת לתלמידים להוציא עבודות איכותיות יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה