אידאל היופי מופיע לנו בכל מקום מסביבנו. מודל היופי הוא אשליה של שלמות מולחטת, נקייה מפגמים, ללא קמטים, צלקות, שיער על הגוף ושומן. לאשליה זו אין ולא יכולה להיות אחיזה במציאות, אפילו אצל הדוגמניות עצמן. היא נוצרת באמצעות איפור, זוויות צילום, תאורה, ביגוד ועריכת מחשב. אידיאל היופי משודר אלינו מכל פינה, מעיתוני האופנה דרך פרסומות לתכשירים קוסמטיים, היגייניים ואינטימיים ועד למוצרי צריכה שונים. הפרסום מחדיר לנשים, כי היופי הוא תוצאה של מה שהן קונות או לובשות, ולא של מה שהן. בכך הוא מלמד את הנשים להפוך את עצמן לאובייקטים, לחפצים. היכולת להיות נאהבת ונחשקת תלויה בהשגת מראה בלתי מושג. לעולם אין די במראה הטבעי והאמיתי. בכך מובטחת לנשים תחושה נצחית של חוסר התאמה ושל כשלון בכל הנוגע למראן החיצוני: ההזדקנות היא הסכנה הגדולה ביותר האורבת לה ויש למנוע זאת בכל מחיר.
דוגמא לאידאל היופי הוא המלאכיות של ווקטוריה'ס סיקרטס- רזות,חטובות,ללא פגמים.

דוגמא לאידאל היופי הוא המלאכיות של ווקטוריה'ס סיקרטס- רזות,חטובות,ללא פגמים.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה