אובדן הילדות


הילדים לומדים מהוריהם על השימוש בתקשורת. הם רוכשים מהתקשורת ידע רב, ידע בסיסי על העולם. אמצעי התקשורת יוצרים את סביבת המידע של הילדים. מבחינה מחקרית, חוקרים שעוסקים בתהליך החברות בקרב ילדים ואת השפעת התקשורת בתהליך החברות הם יבדקו עד כמה ובאיזו מידה משפיעים התכנים על דעות והתנהגויות של ילדים, עד כמה זה רצוי ועד כמה סוכני חברות אחרים (בייחוד ההורים), מצליחים להגביל את השפעתם של אמצעי התקשורת.
רבים מגדים את אובדן הילדות כחשיפת הילדים לתוכני טלוויזיה, שאינם תואמים את גילם, בשעות שאינן מיועדות לצפייתם. הטשטוש בין סדרות משפחתיות לסדרות למבוגרים גורם למעבר מידי ובלתי נשלט של הילדים מהילדות לעולם המבוגרים.
בעידן של תקשורת המונים, הילדות הולכת ונעלמת, וכתוצאה מכך קורים תהליכים נוספים כמו: אבדן סמכות ההורים, חוסר נימוס וחוסר בושה.
הטלוויזיה גרמה לתהליך זה כתוצאה ממתן מידע מלא ושווה לכל אדם, מבלי להפריד בין קהלים השונים. הילדים מאבדים מתמימותם.

דוגמא לאובדן הילדות הן הטלנובלות וסדרות הטלוויזיה שהילדים רואים אשר משדרות תכנים שלא מתאימם לגיל הצופים הממוצע להם. הן לרוב עוסקות בנושאים כמו אהבה,יחסי מין, אלימות ועוד ולמרות זאת ילדים בגילאים צעירים צופים בהן על בסיס קבוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה